Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Ένα πρόγραμμα το οποίο ξεκίνησε με τους διαιτητές και βοηθούς της Super League στην Κατερίνη, αναμένεται να συνεχίζεται τωρα στα σεμινάρια διαιτητών της Football League  , αλλά και το καλοκαίρι στα αντίστοιχα των διαιτητών της Γ’ Εθνικής.

 Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά θέματα εφαρμοσμένης αθλητικής ψυχολογίας των διαιτητών ποδοσφαίρου.και την ολη υποστήριξη εχει αναλάβει ο καθηγητής των ΤΕΦΦΑ Θεσσαλίας δόκτωρ Ζήσης Παπανικολάου που είναι αθλητικός ψυχολόγος( φωτογραφικο στιγμιότυπο απο το μάθημα που εκανε στους διαιτητες και βοηθους της σούπερ λίγκα στη Κατερίνη)

 Τα διάφορα ψυχολογικά φαινόμενα (επικοινωνία, αυτοπεποίθηση, χαλάρωση, κατευθυνόμενη φαντασίωση, διαλογισμός, οραματισμός, ψυχολογική εξάντληση κλπ.) θα παρουσιαστούν με μορφή θεωρητικής ανάλυσης, αλλά και πρακτικής εφαρμογής.

 Είναι ένα προπονητικό πρόγραμμα ψυχολογικών επιδεξιοτήτων διαιτητών ποδοσφαίρου – ΠΠΨΕ (Psychological Skills Training Program for Football Referees) ικανό να διδαχθεί και να εφαρμοστεί στην πράξη από τους διαιτητές.

           

Ήδη παρουσιάστηκε το θέμα: "Το ψυχολογικό φαινόμενο της προσοχής – αυτοσυγκέντρωσης των διαιτητών ποδοσφαίρου" στις 11 Απριλίου 2012, στους διαιτητές της ΕΠΣ Κοζάνης. Παρόντες ήταν 70 περίπου διαιτητές και αρκετά μέλη της διοίκησης και της επιτροπής διαιτησίας.  

  Επίσης το ίδιο θέμα παρουσιάστηκε και στην ημερίδα της ΕΠΣ Λάρισας. Αυτές οι διαλέξεις  μπορούν να παρουσιαστούν και σε άλλες ενώσεις της πατρίδας μας και σε άλλες περιφέρειες.

        

 Στη διάλεξη με θέμα: "Το προαγωνιστικό – αγωνιστικό άγχος των διαιτητών ποδοσφαίρου", διαρκείας 35-40' (θεωρητικό μέρος) και η πρακτική εφαρμογή 2 φυσιολογικών τεχνικών χαλάρωσης – μείωσης του άγχους, διάρκειας 20-25" , οι τεχνικές ήταν: 

 

1) Ο έλεγχος της αναπνοής και 2) Η προοδευτική μυϊκή χαλάρωση. Αυτό το θέμα παρουσιάστηκε σε επιστημονική μερίδα της ΕΠΣ Καστοριάς. Το ακροατήριο περιείχε διαιτητές και παράγοντες από όλες τις ποδοσφαιρικές ενώσεις της Δυτικής Μακεδονίας. 

 

Η διαδικασία εφαρμογής μπορεί να γίνει σε ομάδες των 25-30 διαιτητών, σε μια αίθουσα με ήρεμο και ήσυχο περιβάλλον. Επίσης, όλοι οι διαιτητές θα συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του άγχους, διαρκείας 5-8'. 

 

Στη συνέχεια θα συμπληρώσουν ένα δεύτερο ερωτηματολόγιο με θέμα "ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την απόδοση των διαιτητών" και τον πίνακα με τους αριθμούς., ο οποίος ελέγχει την προσοχή των διαιτητών και την ικανότητα αλλαγής του στυλ της αυτοσυγκέντρωσης. 

 

Αυτά τα ερωτηματολόγια συμπλήρωσαν οι διαιτητές στην επιμορφωτική συνάντηση στις 18 Φεβρουαρίου στην Κατερίνη. Το παραπάνω θέμα το ετοιμάζεται και για το σεμινάριο προεπιλογής των διαιτητών, που θα γίνει τον Ιούνιο.

 

Το πρόγραμμα θα βασιστεί σε ένα διεθνές αποδεδειγμένο επιστημονικό μοντέλο της εφαρμοσμένης αθλητικής ψυχολογίας στα σπορ και ειδικά στη διαιτησία ποδοσφαίρου.

 

1ο Βήμα:

Παρατήρηση και ερευνητική συλλογή δεδομένων με ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, αξιολόγηση στο γήπεδο, προσωπική επαφή.

 

2ο Βήμα:

 

Εννοιολογική φάση. Δίνει τη δυνατότητα στον αθλητικό ψυχολόγο να οργανώσει, δομήσει, δημιουργήσει το ψυχολογικό πρόγραμμα παρέμβασης.

 

3ο Βήμα:

 

Φάση εκπαίδευσης και διδασκαλίας. Εξηγεί ο αθλητικός ψυχολόγος τις γενικές αθλητικές ψυχολογικές στρατηγικές που θα χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη των στόχων των διαιτητών.

 

4ο Βήμα:

 

Εκμάθηση/ πρακτική εφαρμογή των ψυχορυθμιστικών στρατηγικών σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο.

Μπορούν να γίνουν διάφορες μελέτες σε διάφορα ψυχολογικά φαινόμενα.